Op vrijdag 2 oktober opende de VoorKeur conceptstore in versproducten voor de eerste keer haar deuren in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne. Vijf leden van FloraHolland, waaronder KP Holland, presenteren in deze tijdelijke pop-up winkel nieuwe producten en concepten om naar de mening van de consument te vragen. De mening van de consument wordt meegenomen in de productontwikkeling. Het op deze manier betrekken van de consument bij productontwikkeling is nieuw binnen onze sector.

Consumentenonderzoek essentieel

Eén van de doelstellingen van onze strategie FloraHolland 2020 is dat méér consumenten méér uitgeven aan bloemen en Planten. Inzicht in de consument is daarvoor essentieel. Voor FloraHolland is VoorKeur een goed instrument om op kleine schaal nieuwe producten en concepten te presenteren aan consumenten en hun reacties te peilen.

Voor de eerste winkel in Utrecht hebben de volgende leden van FloraHolland zich aangemeld:

  • KP Holland test verschillende varianten van de Spathiphyllum.
  • Vireo koppelt thema’s als ‘Green is.. fresh air’, Green is.. relaxing’ aan groene kamerplanten om de benefits van deze planten duidelijk te maken aan de consument.
  • Comfort Plant Group brengt het concept ‘More Lips’ onder de aandacht en is benieuwd of het onderscheidend en opvallend genoeg is.
  • Bromelia Specialist presenteert een Bromelia als snijbloem in een vaas
  • Kwekerij Vreugdenberg test de nieuwe Kalanchoë ‘Croco’.

Centrale ligging

Hoog Catharijne, het overdekte winkelcentrum in de binnenstad van Utrecht, is vanwege de landelijk centrale ligging en hoge bezoekersaantallen een geschikte locatie voor de conceptstore van Voorkeur. Bij voldoende belangstelling wordt de winkel op den duur naar Den Haag verplaatst.